Vaše nastavení prohlížeče zakazuje používání cookies.
Chcete-li na straně používat všechny funkce neomezeně, prosím povolte používání cookies a obnovte stránku.
Vaše nastavení prohlížeče zakazuje používání cookies.
Chcete-li na straně používat všechny funkce neomezeně, prosím povolte používání cookies a obnovte stránku.
1.1 Tyto obchodní podmínky („obchodní podmínky“) společnosti OBI Česká republika s.r.o., se sídlem Budějovická 778/3a, Michle, 140 00 Praha 4, IČO: 60470968, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 25891 („prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou („kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.obi.cz („webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní obchodu“).
1.2 Obchodní podmínky jsou primárně nastaveny pro kupující v postavení spotřebitele, avšak přiměřeně se použijí i na případy, kdy kupující je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání („podnikatel“). Pro kupní smlouvy uzavírané s podnikateli se nepoužijí zejména ustanovení článku 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.6, 8 a 9 obchodních podmínek. Práva a povinnosti podnikatelů co do zániku kupní smlouvy či práv z vadného plnění vyplývají z přímo z občanského zákoníku.
1.3 Ustanovení odchylná od těchto obchodních podmínek je možné individuálně dohodnout při uzavírání kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4 Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, což kupující svým souhlasným prohlášením ve webovém rozhraní potvrzuje. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2.1 Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní („zákaznický účet“). Prostřednictvím svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Pro aktivaci zákaznického účtu je nutné vyplnit veškerá povinná pole registračního formuláře a potvrdit souhlas s těmito obchodními podmínkami a podmínkami pro zpracování osobních údajů uvedenými v Prohlášení o ochraně údajů.
2.2 Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v zákaznickém účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za aktuální a správné.
2.3 Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen zákaznickým jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
2.4 Prodávající je oprávněn zrušit zákaznický účet, a to zejména v případě, kdy (i) kupující svůj zákaznický účet déle než čtyřicet osm (48) měsíců nevyužívá, (ii) informace zadané kupujícím v rámci registrace jsou úmyslně nesprávné (iii) či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
2.5 Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
2.6 Zřízením zákaznického účtu kupující bere na vědomí, že prodávající je oprávněn v rámci zákaznického účtu sdělené údaje vyhodnocovat a dále využívat k nabízení personalizovaného obsahu, mimo jiné zvláštních nabídek, služeb, slevových kódů či jiných informací dle podmínek uvedených v Prohlášení o ochraně osobních údajů. V případě, že s uvedeným postupem prodávajícího kupující nesouhlasí, má možnost učinit objednávku zboží bez registrace.
2.7 V případě, že si kupující objedná v rámci jedné objednávky anebo jednoho (1) dne zboží v celkové hodnotě přesahující 50.000,- Kč včetně DPH, může být po něm ze strany prodávajícího vyžadováno přihlášení do zákaznického účtu s tím, že tohoto zákaznického účtu musela být v minulosti uzavřena alespoň jedna kupní smlouva, která byla řádně realizována a kupujícím uhrazena.
3.1 Kupující realizuje objednávky prostřednictvím svého zákaznického účtu.
3.2 V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu. K realizaci nákupu je nezbytné vyplnit veškerá povinná pole objednávkového formuláře a při každém jednotlivém nákupu potvrdit souhlas s těmito obchodními podmínkami a podmínkami pro zpracování osobních údajů uvedenými v Prohlášení o ochraně osobních údajů.
3.3 Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen v odůvodnitelných případech uzavřít kupní smlouvu ohledně nabízeného zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.4 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží včetně všech daní a poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu, čímž není dotčeno ustanovení článku 3.16 těchto obchodních podmínek. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.5 Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, včetně způsobů doručení zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Doručování mimo Českou republiku může být realizováno pouze na základě individuální dohody prodávajícího s kupujícím.
3.6 Pro objednání zboží vyplní/potvrdí kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.7 Před zasláním objednávky prodávajícímu webové rozhraní obchodu umožňuje kupujícímu zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
3.8 Kupující je před odesláním objednávky rovněž seznámen s konečnou cenou nákupu, která zahrnuje součet cen za vybrané zboží umístěné v košíku včetně všech souvisejících služeb, daní či ostatních poplatků a cenu za dopravu tohoto zboží.
3.9 Objednávku, resp. návrh na uzavření kupní smlouvy, odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „[OBJEDNAT]“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
3.10 Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v zákaznickém účtu či v objednávce („elektronická adresa kupujícího“), přičemž toto potvrzení není akceptací návrhu na uzavření kupní smlouvy.
3.11 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího před uzavřením kupní smlouvy o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.12 Kupující má právo zrušit objednávku (měnit ji a opravovat), tedy odvolat svůj návrh na uzavření kupní smlouvy, bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku akceptace návrhu na uzavření kupní smlouvy.
3.13 Objednávku, která není se souhlasem prodávajícího učiněna v souladu s těmito obchodními podmínkami, je prodávající oprávněn nepřijmout, nebo ji kupujícímu vrátit k doplnění a poskytnout mu k tomu přiměřenou lhůtu. Její marné uplynutí má za následek, že se objednávka kupujícího považuje za objednávku, která nebyla nikdy doručena.
3.14 Samotná kupní smlouva je uzavřena akceptací návrhu na uzavření kupní smlouvy ze strany prodávajícího, přičemž za takovou akceptaci se považuje odeslání zboží ze strany prodávajícího kupujícímu nebo výslovná akceptace návrhu na uzavření kupní smlouvy ze strany prodávajícího prostřednictvím e-mailu či telefonicky. V případě, že do patnácti (15) pracovních dnů nedojde k akceptaci příslušné objednávky zboží ze strany prodávajícího, platí, že kupující není dále objednávkou vázán.
3.15 Pro vyloučení pochybností platí, že kupní smlouva není uzavřena, pokud objednávka kupujícího není prodávajícím přijata nebo je přijata s výhradou. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu s kupujícím, a to zejména, jedná-li se o osobu, které dříve podstatným způsobem porušila kupní smlouvu či tyto obchodní podmínky anebo o osobu, která je v prodlení s úhradou splatných závazků vůči prodávajícímu.
3.16 Prodávající si vyhrazuje právo ve výjimečných případech objednané zboží kupujícímu nedodat, a to zejména v případě, že webové rozhraní obchodu uvádělo omylem zjevně chybné či nestandardní údaje zejména o vybraném zboží, jeho ceně nebo termínu dodání, popř. je-li zboží vyprodáno a trvale u dodavatele nedostupné. Prodávající se zavazuje v takovýchto případech vrátit kupujícímu finanční částku uhrazenou na základě kupní smlouvy.
3.17 Uzavřením kupní smlouvy kupující (ať již s registrací nebo bez registrace) souhlasí s těmito obchodními podmínkami a prohlašuje, že měl možnost se s těmito obchodními podmínkami seznámit před jejím uzavřením. Tyto obchodní podmínky jsou kupujícímu kdykoli dostupné na této adrese: www.obi.cz a jsou též kupujícímu zasílány v příloze e-mailu současně s potvrzením přijetí (akceptace) objednávky dle článku 3.14 těchto obchodních podmínek.
3.18 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
3.19 Informace o realizovaných objednávkách a uzavřených kupních smlouvách jsou archivovány ve webovém rozhraní obchodu, a to po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů. Tyto informace nejsou přístupné třetím stranám.
4.1 Dárkové poukazy a slevové kódy se nevztahují na objednávky zboží prostřednictvím webového rozhraní obchodu, není-li k těmto výslovně připojena opačná informace.
4.2 Kupující je oprávněn v průběhu tvorby objednávky (na vyzvání v rámci nákupního procesu na webových stránkách) zadat kódy obsažené na zakoupených dárkových poukazech či slevové kódy poskytnuté prodávajícím. Nestanoví-li prodávající výslovně jinak, dárkové poukazy ani slevové kódy není možné uplatnit opakovaně a současně je nelze vzájemně kombinovat. Slevové kódy navíc není možné uplatňovat na zboží ve výprodeji, na akční a již zlevněné zboží.
4.3 V případě odstoupení od kupní smlouvy z jakýchkoliv důvodů nebo jakéhokoli jiného odůvodněného vrácení zboží, zakoupeného na základě slevového kódu, kupujícím prodávajícímu, má kupující nárok pouze na vrácení částky, kterou za nákup zboží skutečně uhradil peněžními prostředky. Prodávající může rozhodnout o tom, zda a v jaké hodnotě vystaví kupujícímu nový slevový kód.
4.4 Pokud má dárkový poukaz nebo slevový kód omezenou dobu platnosti, kupující je oprávněn dárkový poukaz nebo slevový kód použít pouze před jejím uplynutím. Prodávající neposkytuje peníze ani žádný jiný způsob kompenzace za nevyužitou hodnotu dárkového poukazu nebo slevového kódu.
4.5 Dárkový poukaz ani slevový kód nelze vyměnit za peníze. V případě, že kupující odebere zboží za nižší cenu než je hodnota dárkového poukazu nebo slevového kódu, nemá nárok na doplacení hodnoty dárkového poukazu nebo slevového kódu ani na nový dárkový poukaz nebo slevový kód na zbytek hodnoty původního uplatněného dárkového poukazu nebo slevového kódu.
4.6 V případě, že dárkový poukaz nebo slevový kód bude uplatněn v rozporu s těmito obchodními podmínkami, má prodávající právo takto uplatněný dárkový poukaz nebo slevový kód odmítnout a od uzavřené kupní smlouvy odstoupit. V případě, že vzniknou při výkladu ustanovení čl. 4 obchodních podmínek nejasnosti, platí jejich výklad stanovený prodávajícím.
5.1 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu způsoby, které nabízí webové rozhraní obchodu v rámci procesu objednávky, a to vždy v závislosti na aktuálních možnostech prodávajícího, typu a množství objednaného zboží.
5.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši, případně další náklady za zvolené služby (pojištění apod.), tak jak jsou kupujícím vybrány v rámci procesu objednávky.
5.3 V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku (pokud jsou tyto možnosti platby ze strany webového rozhraní obchodu umožněny) je kupní cena splatná při převzetí zboží. Při doručení zboží v balíku je platba možná v hotovosti nebo kartou, při doručení zboží na paletách (tj. většího množství zboží) je platba možná pouze v hotovosti.
5.4 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (článek 3.11), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
5.5 Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí zboží kupujícím ve vlastnictví prodávajícího. Nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícím.
5.6 Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty ve výši dle platných právních předpisů České republiky. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
5.7 Kupující bere na vědomí, že ceny zboží na webové stránce se mohou lišit od cen zboží v některém z kamenných obchodů prodávajícího.
6.1 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu a od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6.2 Nejedná-li se o případ uvedený v článku 6.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze dle platných právních předpisů od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě – k dodržení lhůty postačí, pokud kupující prokazatelně odešle sdělení o uplatnění práva odstoupení před uplynutím lhůty. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu těchto obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího uvedené na formuláři či na adresu elektronické pošty prodávajícího uvedené ve formuláři.
6.3 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle článku 6.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy kupujícím, přičemž, není-li v tomto článku dále uvedeno jinak, náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu nese kupující, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Kupující má právo si zvolit jeden z následujících způsobů vrácení zboží:
6.4 V případě odstoupení od smlouvy dle článku 6.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky, tj. cenu zboží, včetně nákladů na dodání zboží, přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
6.5 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6.6 V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
6.7 Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
7.1 Přeprava zboží z uzavřené kupní smlouvy je realizována způsobem, který si kupující zvolil v rámci procesu objednávky. Zboží v balíku bude dodáno za první dveře na dodací adrese. Zboží na paletách bude dodáno za první dveře na dodací adrese za podmínky, že místo doručení umožňuje manipulaci nízkozdvižným vozíkem. V opačném případě bude zboží dodáno jen k hraně vozidla (hydraulické čelo) smluvního dopravce prodávajícího.
7.2 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7.3 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
7.4 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
7.5 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit příslušnému přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
7.6 Nebude-li prodávající schopen dodat objednané zboží z důvodu nesplnění smluvních povinnosti subdodavatelem, nebo proto, že objednané zboží nebude k dispozici po dobu nejméně jednoho (1) měsíce z důvodu vyšší moci, má prodávající právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy. V takovém případě prodávající bez zbytečného odkladu vrátí kupujícímu již uhrazené platby. V případě odpovídajících problémů s dodávkou bude prodávající informovat kupujícího bez zbytečného odkladu.
7.7 Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, resp. příslušného přepravce, se kterými byl kupující předem seznámen.
8.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
8.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
8.3 V případě existence vad má kupující právo:
(d) odstoupit od smlouvy, a to v případě
8.4 Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
8.5 Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
8.6 Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let od převzetí zboží.
8.7 Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
8.8 Zárukou za jakost v délce trvání dle článku 9.1 obchodních podmínek se prodávající zavazuje, že věc bude po tuto dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
9.1 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží, není li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě uvedeno jinak nebo v kupní smlouvě sjednáno jinak. Je-li na zboží uvedeno datum spotřeby, záruka se zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
9.2 Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží u následujících vad zboží: (i) kde vada vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti); (ii) je-li vada již v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny; (iii) jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím; (iv) kde je vada způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením; nebo (v) vznikla-li vada v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
9.3 S výjimkou případů, kdy prodávající k provedení opravy určí jinou osobu, má kupující právo uplatnit reklamaci v kterékoliv provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v jeho sídle, vždy však v obvyklé pracovní době. Reklamace se vyřizují na prodejnách prodávajícího u stanoviště „Informace“ nebo „Reklamace“.
9.4 Při uplatnění práv z vad na provozovně prodávajícího nebo u osoby určené k provedení opravy kupující spolu s reklamovaným zbožím (včetně kompletního původního příslušenství) předloží doklad o zaplacení zboží nebo záruční list. Při reklamaci dojde k vyhotovení reklamačního protokolu, ve kterém prodávající uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob informování kupujícího o jejím vyřízení. Pro účely vyřízení reklamace poskytne kupující dostatečné kontaktní údaje, nelze-li využít údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu.
9.5 Je-li kupující spotřebitel, prodávající nebo jím pověřený pracovník je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
9.6 Je-li kupující spotřebitel, reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Není-li kupující spotřebitelem, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě čtyřiceti pěti (45) dnů ode dne uplatnění reklamace.
9.7 Po vyřízení reklamace bude prodávající informovat kupujícího o ukončení reklamace a vyzve jej k převzetí reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do třiceti (30) dnů od ode dne, kdy byl kupující o jejím vyřízení informován. Nepřevezme-li kupující zboží v této lhůtě, prodávající bude oprávněn účtovat skladné ve výši 15 Kč za každý den prodlení s vyzvednutím a po uplynutí šesti (6) měsíců bude oprávněn skladované zboží vhodným způsobem prodat. Nebrání-li tomu povaha věci, převyšuje-li její hodnota 3.000 Kč a je-li známa kontaktní adresa kupujícího, prodávající vyrozumí kupujícího o zamýšleném prodeji jeho věci a stanoví mu náhradní lhůtu k jejímu převzetí, avšak ne kratší než jeden (1) měsíc. Výtěžek z takového případného prodeje vyplatí prodávající kupujícímu po odečtení nákladů na skladování věci a nákladů prodeje, pokud se kupující o tento výtěžek bez zbytečného odkladu po sdělení informace o uskutečněném prodeji přihlásí a sdělí prodávajícímu číslo bankovního účtu, na který má být výtěžek odeslán.
9.8 Při převzetí vyřízené reklamace prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
9.9 Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit reklamační protokol a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající či osoba provádějící opravu odmítnout zboží vydat.
9.10 Kupující má právo v souvislosti s reklamací právo na úhradu prokazatelně a účelně vynaložených nákladů. O proplacení takových nákladů musí kupující požádat prodávajícího nejpozději jeden (1) měsíc od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění, v opačném případě právo na jejich úhradu zaniká.
10.1 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
10.2 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@obi.cz nebo prostřednictvím infolinky 277 001 004. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
10.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
10.4 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
11.1 Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), a právními předpisy ČR doplňujícími některá jeho ustanovení.
11.2 Zásady zpracování osobních údajů, včetně problematiky ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, jsou obsaženy v samostatném dokumentu Prohlášení o ochraně osobních údajů www.obi.cz/ochrana-osobnich-udaju, se kterým kupující vyslovuje souhlas v rámci každé jednotlivé objednávky.
12.1 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
12.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
12.3 Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.4 Aktuální kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedeny na webové stránce.
12.5 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 8. 6. 2018.
Adresát: OBI Česká republika s.r.o. – provozovna OBI Plzeň, Sukova 2886/21, 301 00 Plzeň – Jižní předměstí, Česká republika
e mail: onlineshop@obi.cz
Číslo dokladu: ......................................................................................
Číslo objednávky: ...................................................................................
Datum objednání (*)/datum obdržení (*): .............................................................
Jméno a příjmení: ...................................................................................
Adresa: .............................................................................................
Telefon: ............................................................................................
E-mail: .............................................................................................
Bankovní účet, na který žádáte vrácení kupní ceny: ..................................................
Veden u banky: ......................................................................................
Datum: ......................
Podpis (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
.....................................................................................................
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím internetového obchodu společnosti OBI Česká republika s.r.o. („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu kterékoli provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem – v případě vyplnění bankovního spojení v tomto formuláři vrátí Společnost kupujícímu peněžní prostředky bezhotovostně na zvolený bankovní účet. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.
Vážený návštěvníku webových stránek OBI,
budeme rádi, pokud věnujete trochu svého času na zodpovězení několika otázek. Vaše osobní údaje zůstanou anonymní a budou považovány za přísně důvěrné.
Upozorňujeme, že po změně prodejny bohužel nemůžeme převzít stávající data z Vašeho nákupního košíku, poznámky "Zapamatovat si" ani porovnání výrobků.